Eurostar eller flyet?

Rejser med luft har altid givet mennesker på denne planet evnen til hop fra det ene kontinent til et andet i løbet af få timer. Der er ingen tvivl overhovedet, flyselskab rejser har ikke kun ændret måde, vi rejser, men det har også haft indflydelse på vores dagligdag.

Jordbær midt om vinteren, til pakker sendt samme dag fra anden siden af verden. Aero flyet har helt sikkert gjort en stor indvirkning på samfundet.

PASSAGERFLY og flyselskaberne har været den fremherskende valg for flertallet af forretningsfolk og rejsendes både, på udkig efter hurtige, effektive og i dag er en billig måde at rejse. Der er selvfølgelig alternative måder at rejse, men at nogle, synes en smule forældet.

Mange år siden, var toget livsnerven i lande og økonomier. Togsystem, sikkert i Det Forenede Kongerige kan lader meget tilbage at ønske på tidspunkter, men det har været på grund af den fortsatte under investeringer fra skiftende regeringer.

Siden åbningen af tunnelen under kanalen i slutningen af 90 ‘ erne, har Eurostar togsystem forbinder det Forenede Kongerige for at mainline Europa oplevet gradvise vækst, trods tidligere vaklende. Nu synes denne service sandsynligt, at være den store modstand mod lavprisflyselskaber flyver fra Det Forenede Kongerige til Europa, især fra lufthavne i London-området.

Typisk, en flyvning fra London Heathrow til Paris Charles De Gallien (CDG) lufthavn tager lige under 1 time. Det synes virkelig hurtig, især hvis du har brug at være i Paris for et forretningsmøde. Nu overveje disse punkter. London Heathrow er ikke ligefrem i centrum af London, er Paris (CDG) heller ikke. Afstanden fra London Heathrow til i centrum af London er cirka 15 miles, og er stort set den samme fra Paris (CDG) til centrum af Paris. Med det sagt, synes at 1 time ikke så tiltalende efter alle.

Vi ankom ved check i punkt på London Waterloo International på lige efter 14:00. Toget vi skulle rejse på departed kl 15:11, anløber Calais og Paris Gare du Nord (Nord station). Vi havde rejste med undergrundsbanen at komme til Waterloo station, som tog omkring 25 minutter, der indebærer 1 ændring på Leicester square til en pris på £2 per person.

Vi havde taget mulighed for at bestille billetter til Eurostar i god tid og fik en hel del. For bare £59 afkast pr. person, vores samlede forbrug hidtil havde udgjorde 120 £. To Eurostar billetter på £59, og to underjordiske billetter på £2 hver. Vi havde kigget på flyver fra Heathrow med British Airways og deres billigste billetprisen var £69 pr. person. Ikke meget forskel i prisen, men rejser til heathrow og også fra Paris (CDG) ville nok svare til det samme igen. Ikke et godt valg.

Efter indledende sikkerheds- og paskontrollen tog vi vores pladser på 14:55. På præcis 15:11 toget gled ubesværet ud af stationen med udsigt over den storslåede London Eye synlige for vores ret. Så langt så godt.

Rejse ud af London tager dig gennem forstæderne til Brixton og derefter endelig ude i naturen. Det synes en smule dateret på den engelske side med hensyn til staten af jernbanen, men efter cirka 35 minutter til turen, vi slukke den gamle victorianske jernbane på den helt nye, for nylig bestilt UK høj hastighed linje og race langs landskabet kent ved hastigheder op t o 300kmh (186 mph).

Det synes ikke længe før vi skal sige farvel til England og annonceringen oplyser os om, at transittid i tunnelen under kanalen vil være ca tyve minutter. På ingen tid overhovedet, forlade vi tunnelen til en herlig blå himmel i Frankrig.

Efter at gøre et stop ved Calais, har vi omkring en time og tyve minutter før vi når vores endelige destination. Væddeløb gennem det franske landskab og forhandle Paris forstæder, ankommer vi to minutter for tidligt. Det var virkelig en stor rejse på Eurostar, og nu vi er i hjertet af Paris. De mennesker, der havde besluttet at tage flyet vil nu kæmpe for taxaer eller tage RER togsystem i byens centrum. En anden 30 til 40 minutter mere at tilføje til rejsen, ikke at nævne omkostningerne.

Den samlede rejsetid fra centrum af London til centrum af Paris havde taget os et sølle 2 timer og 40 minutter (ca.). Dette skyldes at være skåret til omkring 2 timer og 15 minutter når resten af UK high speed rail link er bestilt i 2007. Når linjen er åbnet, Eurostar flytter hjem og vil ikke længere fungere fra London Waterloo, overførsel til London St.Pancras.

Aero flyet fastsat krav til kongen af transport. Efter rejser med Eurostar, sige vi kongen er død, længe leve kongen. Flyselskab dominans fra London til Paris og Europa har endelig havde sin dag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *